Aktualności

Szanowni Klienci,

 

Informujemy, że w dniu 2 maja 2024 r. (Czwartek) Centrala oraz Oddziały Banku będą czynne

do godziny 14:00.

 

 

Filia Banku w Głogowie Małopolskim

Punkt Kasowy w Rzeszowie

Punkt Kasowy w Husowie

 

będą nieczynne.

Skorzystaj z oferty kredytowej naszego Banku i wygraj!

 

Weź kredyt w Banku Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim i wygraj w Loterii Spłacamy Twój Kredyt.

Możesz wygrać spłatę kredytu, a także bieżesz udział w losowaniu nagrody głównej - samochodu osobowego Toyota Yaris.

Loteria trwa od 1 marca 2024 r. do 30 listopada 2024 r.

Webinarium

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy na webinarium CEDUR UKNF: „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. I edycja”.

Płatności kartą za granicą

Wybierasz się w podróż zagraniczną?

Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.

Zmiana regulaminów dla osób fizycznych

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 01.06.2024 r. wejdzie w życie nowy Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych w Banku Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim oraz nowy Regulamin kart debetowych w Banku Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim.
Zmiany dotyczą wprowadzenia zapisów w zakresie ostatnich zmian wynikających z przepisów prawa (ustawa o kradzieży tożsamości - PESEL), wypowiadanie umowy rachunku z powodu AML oraz zmiany porządkowe wynikające z ujednolicenia stosowanej terminologii i procesów.
Przypominamy, że Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości wprowadza od dnia 01.06.2024 r. zmianę ustawy Prawo bankowe z zakresie wprowadzenia art. 105d, który określa maksymalną kwotę wypłaty lub sumę wypłat w danym dniu z rachunku bankowego do maksymalnej wysokości trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę dla klientów, którzy dokonali zastrzeżenia numeru PESEL.
W przypadku zastrzeżenia numeru PESEL bank wstrzymuje wypłatę gotówkową na 12 godzin od momentu złożenia przez posiadacza rachunku bankowego dyspozycji wypłaty gotówkowej, pomimo cofnięcia w tym czasie zastrzeżenia numeru PESEL w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.  

 

Oszuści podszywają się pod ZUS

UWAŻAJ NA PRÓBY WYŁUDZENIA KODÓW DO WPŁAT WYSYŁANYCH Z MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH !

Jedną z metod, której używają cyberprzestępcy, aby wykorzystać naszą nieostrożność, jest prośba o wpłatę wysłana przez konto w mediach społecznościowych. Prośba o kod może pochodzić ze skradzionego konta społecznościowego !

OSTRZEŻENIE PRZED SPOOFINGIEM TELEFONICZNYM !

UWAGA !

Przestępcy dzwonią do klientów banków i podają się za pracowników banku. Informują o rzekomym podejrzanym przelewie lub włamaniu na konto. Następnie proszą o podanie danych osobowych, kodów BLIK lub loginów i haseł do bankowości internetowej. Pod pretekstem “zabezpieczenia środków” mogą również nakłaniać do przelewu pieniędzy na “bezpieczne konto”.


Zmiana oprocentowania produktów bankowych

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 lutego 2024 r. zmianie ulega Tabela oprocentowania produktów bankowych Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim. Zmiany dotyczą obniżenia wysokości oprocentowania produktów bankowych w związku z obniżką podstawowych stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP). 

Rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy POL-KONTO Junior

POL-Konto Junior to rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy przeznaczony dla dzieci i młodzieży w wieku od 13 do 18 roku życia.

NOWA USŁUGA

Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim uruchomił dla Państwa nową usługę „Cele oszczędnościowe” dostępną w bankowości internetowej oraz w aplikacji BSGo. 

Nowa wersja aplikacji mobilnej

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że w dniu 17.08.2023 po godzinie 16:00 planowane jest udostępnienie nowej wersji aplikacji mobilnej BSGo w sklepach Google Play, App Store oraz AppGallery

Zmiany obejmują wymianę ekranów logowania i parowania w aplikacji mobilnej.

Szczegółowy opis zmian znajduje się w załączonych materiałach informacyjnych.

     Ekran logowania w BSGo

     Ekran parowania w BSGo

 

Zmiany w uwierzytelnianiu transakcji internetowych wykonywanych kartami płatniczymi

Zebranie Grup Członkowskich Banku

Szanowni Państwo,

Informujemy o planowanych terminach Zebrań Grup Członkowskich w 2023 r.

Harmonogram zebrań przedstawia się następująco:

  • 24.05.2023 r. (środa) o godzinie 16:00 w Oddziale w Świlczy,
  • 25.05.2023 r. (czwartek) o godzinie 14:00 w Oddziale w Raniżowie,
  • 26.05.2023 r. (piątek) o godzinie 14:00 w Oddziale w Dzikowcu,
  • 29.05.2023 r. (poniedziałek) o godzinie 17:00 w Siedzibie Banku w Głogowie Małopolskim,
  • 30.05.2023 r. (wtorek) o godzinie 15:00 w Oddziale w Markowej.

 

PROMOCJA „Z NASZYM BANKIEM STAĆ CIĘ NA WIĘCEJ!”

Otwórz konto po sąsiedzku z kartą Mastercard®!

 

Płać kartą Mastercard® i odbierz 300 zł na zakupy w RTV Euro AGD

 

Masz już konto w naszym Banku? Dobierz do niego nową kartę Mastercard®,
płać nią – też masz szansę odebrać 300 zł.

 

  Po otrzymaniu karty aktywują ją jak najszybciej i w ciągu 3 dni zaloguj się do programu Bezcenne® Chwile.

 

  Płać swoją nową kartą Mastercard® za min. 100 zł w ciągu 30 dni – otrzymasz e-voucher o wartości 100 zł.

 

  Powtórz to w kolejnych 3 miesiącach i odbierz nawet trzy e-vouchery o wartości 100 zł każdy.

 

Więcej informacji na temat promocji na stronie: https://mojbank.pl/konto

WIRON zastąpi WIBOR

W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.

Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.

Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:

  • Zrzeszenie BPS, do którego należy Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim, uczestniczy w pracach nad reformą wskaźników referencyjnych.
  • Aktualnie klienci naszego banku nie muszą podejmować żadnych działań związanych z publikacją nowego wskaźnika – WIRON.
  • W najbliższym czasie nie będziemy wprowadzać żadnych zmian w obowiązujących umowach kredytowych. Ustawowa zmiana istniejących umów kredytowych planowana jest dla całego sektora bankowego dopiero na rok 2025.

 

Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?

Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:

  • banków działających na polskim rynku, w tym Banku BPS reprezentującego Zrzeszenie BPS, do którego należy nasz Bank,
  • funduszy inwestycyjnych, firm ubezpieczeniowych, leasingowych, emitentów obligacji,
  • UKNF, NBP, Ministerstwa Finansów, BFG,
  • GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?

Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.

WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.

Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow

 

Jak wygląda harmonogram zmian?

  • 1 grudnia 2022 roku WIRON stał się kluczowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/1011, tzw. Rozporządzenia BMR. Oznacza to, że jest regularnie wyliczany i publikowany przez GPW Benchmark, czyli administratora wskaźnika WIBOR, spółki zależnej Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Banki mogą go już stosować w swoich transakcjach na stopę procentową zawieranych na rynku międzybankowym.
  • Banki mogą wprowadzać do oferty kredyty stosujące indeks WIRON równolegle z dotychczas oferowanymi kredytami na WIBOR. Należy spodziewać się, że w ofercie różnych banków kredyty oparte o WIRON będą stopniowo pojawiały się w 2023 i 2024 roku.
  • W 2023 roku wszystkie banki na rynku będą prowadzić prace związane z dostosowaniem systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących indeks WIRON.
  • W 2024 roku możliwa powinna być emisja obligacji, także tych korporacyjnych i samorządowych, stosujących indeks WIRON.
  • Do końca 2024 roku dokona się zmiana polskich i unijnych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie wskaźnika WIRON.
  • Ustawowa zamiana wskaźnika referencyjnego na WIRON w kredytach opartych na wskaźniku WIBOR oraz zaprzestanie opracowywania wskaźników WIBOR i WIBID zaplanowana jest na rok 2025.

 

 

Najczęściej zadawane pytania

 

  1. Co to jest WIBOR i w jaki sposób jest wyznaczany?

WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie.

Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/.

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.

 

  1. Czy nowy wskaźnik referencyjny WIRON zmieni koszty kredytów?

Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją.

Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).

 

  1. Czy muszę podpisać z bankiem nową umowę uwzględniającą WIRON?

Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.

 

  1. Kiedy będzie możliwość skorzystania z produktów opartych o WIRON?

Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.

 

  1. Czy WIRON jest lepszy niż WIBOR?

Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.

WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.

 

  1. Kto kontroluje wskaźniki referencyjne w Polsce?

Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków).

Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF.

Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF.

Wzrasta oprocentowanie lokat

Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim informuje, że z dniem 01 grudnia 2022r. wzrasta oprocentowanie terminowych lokat oszczędnościowych znajdujących się w ofercie Banku. Tabela oprocentowania produktów bankowych jest dostępna w placówkach Banku i na stronie internetowej Banku.

Lokaty oszczędnościowe to bezpieczny sposób lokowania nadwyżek finansowych. Bogaty wybór sposobu oraz okresów lokowania i wysokie oprocentowanie sprawiają, iż lokaty oszczędnościowe są atrakcyjną formą pomnażania oszczędności.

Szczególną uwagę zwracamy na wysokie oprocentowanie lokat promocyjnych 3 miesięcznych zakładanych w bankowości internetowej na nowe środki dla posiadaczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Wysokość oprocentowania tych lokat wynosić będzie 6,5 % w stosunku rocznym od dnia 01.12.2022r.

Jednocześnie przypominamy, że środki na rachunkach lokat terminowych objęte są gwarancjami określonymi w Ustawie o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.

Nowa wersja bankowości internetowej

Informujemy, że w dniu 12.10.2022 w godzinach wieczornych udostępniona zostanie nowa wersja bankowości internetowej dla klientów detalicznych

Nowa wersja umożliwia:

- łatwiejszą nawigację po systemie oraz szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji

- odświeżoną listę rachunków oraz historii transakcji do której dostęp będzie z poziomu pulpitu oraz bocznego menu

- ułatwiony szybki dostęp do szybkiej realizacji przelewów, planowania płatności oraz zarządzania nimi

             Co nowego w bankowośći internetowej

                 Nowości w bankowości internetowej dedykowanej mikrofirmom

             Poznaj nową odsłonę bankowości

     

Przelewy na telefon BLIK

 

Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym (13.05.2022) uruchomiona została usługa "Przelew na telefon BLIK".

Usługę aktywować mogą klienci Bankowości Internetowej CUI korzystający z aplikacji BSGo.

Zasady korzystania z BLIKa: https://bsglogowmlp.pl/blik2.html

Tam znajduje się także Regulamin korzystania z BLIK oraz Instrukcja obsługi aplikacji BSGo
 

UWAGA - Oszustwa na BLIK

BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.

Na czym polega oszustwo na BLIK?

Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.

Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:

Pilna pożyczka – przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.

Zgubienie lub kradzież portfela – przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.

Pracownik banku – z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z bankomatu.

Zakup na OLX – ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i po chwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty.

Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:

• Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie).

• Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.

• Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi.

• Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.

• Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.

• Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.

• Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:

• Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.

• Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.

• Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.

Płatności BLIKIem są bezpieczne

Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.

Informacje dla Klientów w związku z atakiem Rosji na Ukrainę

W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.

Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy

Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.

Uważaj na oszustów

Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.

  • Nie podawaj nikomu swoich danych do bankowości internetowej, nawet jeśli osoba, z którą rozmawiasz przedstawia się jako pracownik banku.
  • Nie klikaj w linki w SMS-ach i mailach informujących o rzekomych niedopłatach za rachunki, przesyłki kurierskie czy podatki.
  • Czytaj na bieżąco nasze komunikaty bezpieczeństwa.
  • Z rozwagą i należytą ostrożnością podchodź do informacji rozprzestrzenianych przez media społecznościowe. Zanim w coś uwierzysz, sprawdź, czy źródło informacji jest wiarygodne.

Wypłaty gotówki

Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów
i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.

Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki:

https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html

Zasady bezpieczeństwa w Internecie

Szanowni Państwo,

Poniżej przekazujemy artykuł o zasadach bezpieczeństwa w Internecie pt. Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy.

Prosimy o zapoznanie się z poniższym materiałem.

Komunikat dot. umorzeń subwencji w ramach Tarczy 2.0 Mikrofirmy

Rusza proces rozliczenia i umorzenia subwencji dla mikrofirm w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0

Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

Likwidacja Punktu Kasowego w Trzcianie

 

Szanowni Klienci,

 

Zarząd Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim informuje

o likwidacji Punktu Kasowego w Trzcianie z dniem 13.01.2022r.

Zapraszamy do korzystania z naszych usług w pozostałych placówkach.

 

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Komunikat dot. umorzeń subwencji w ramach Tarczy 2.0

Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.

Uwaga ! Oszuści internetowi !

Uwaga na fałszywe telefony z numerów podszywających się pod numery Banku

Informujemy o kolejnym sposobie działania oszustów podszywających się pod pracownika Banku. W takim przypadku numer telefonu, z którego dzwoni oszust, wyświetla się Klientowi jakby rzeczywiście pochodził z Banku. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym numery Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem bankowych systemów bezpieczeństwa.

MojeID

W dniu 23.07.2021 usługa mojeID została udostępniona dla Klientów Banku korzystających z bankowości internetowej.

Jest to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Usługa mojeID działa podobnie jak ProfilZaufany, z tą różnicą, że potwierdzenie tożsamości w mojeID można wykorzystać także w kontaktach z podmiotami komercyjnymi.

Proces umorzeń subwencji

Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

PORADNIK DLA BENEFICJENTA - procedura rozliczania subwencji w ramach Tarczy 1.0

W związku z tym, iż po 29 kwietnia 2021 r. rozpocznie się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0  Polski Fundusz Rozwoju w dniu 13 kwietnia 2021 r. dokonał zmiany obecnie obowiązującej treści Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm”. Niniejsza zmiana Regulaminu wchodzi w życie w dniu 28 kwietnia 2021 r. 

Informacja o szkoleniach Tarcza PFR 1.0

TARCZA FINANSOWA POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU

 Informacja dotycząca szkoleń PFR z procesu umorzeń w ramach Tarczy Finansowej 1.0.

Zmiany do moratorium pozaustawowego

 

Celem stosowania jednolitych zasad dot. moratoriów pozaustawowych dla sektora bankowego, z  uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania sektora bankowości spółdzielczej Związek Banków Polskich oraz Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wypracowały rozwiązania w zakresie ich stosowania dla mikro, małych średnich, dużych przedsiębiorców, podmiotów prowadzących działalność rolniczą oraz działalność agroturystyczną.

Tarcza Finansowa PFR 2.0

Tarcza Finansowa PFR 2.0


Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że Zespół Google Pay ogłosił w Polsce zmianę sposób autoryzacji transakcji powyżej limitu 100 złotych – z dotychczasowego obowiązkowego podania kodu PIN na weryfikację tożsamości posiadacza karty na telefonie. Zmiana ma na celu m.in. ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa (poprzez brak konieczności dotykania klawiatury terminala płatniczego).

Uwaga na oszukańcze serwisy internetowe

Szanowni Państwo
W załączeniu umieszczamy link do Komunikatu Prokuratury Krajowej, Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP z dnia 10 lipca 2020 r. "Uwaga na oszukańcze serwisy internetowe oferujące inwestycje w kryptowaluty i na rynku Forex".
 
 

 

Szanowni Państwo,

Zapraszamy do uczestnictwa w loterii Visa. Wystarczy płacić za zakupy (również te internetowe) kartami Visa. Płatności można dokonywać także telefonem.

Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu internetowego Grupy BPS zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i firm oferowanego przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe. Strona zwiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego  przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.

Serwis dostępny jest pod adresem: www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow

Na stronie znajdą Państwo:

  • Informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym:
    • o warunkach finansowania dla mikro i MŚP,
    • linki do dokumentów: „Najczęściej zadawane pytania” oraz „Przewodnika dla mikro, małych i średnich firm”,
    • kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć w jakiej wysokości mogą otrzymać wsparcie finansowe z PFR,
    • dokument „Jak określić liczbę pracowników, aby ustalić czy firma należy do grupy mikrofirm lub MŚP oraz jak określić liczbę pracowników w celu ustalenia wysokości subwencji dla mikrofirmy, a następnie jej częściowego umorzenia?”,
    • informację jak się przygotować do złożenia wniosku,
    • informację o bezpłatnych szkoleniach organizowanych przez PFR dla przedsiębiorców.
  • Informacje o wybranych aspektach Tarczy Antykryzysowej;
  • Przydatne linki – wskazanie na strony internetowe, zawierające istotne informacje o programach pomocowych;
  • Szkolenia –  informacje o webinariach i innych dostępnych formach edukacji, pozwalających zdobyć wiedzę w tematyce pomocowej.

Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.

WAŻNA INFORMACJA W SPRAWIE TARCZY FINANSOWEJ

Szanowni Przedsiębiorcy,

W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

TARCZA FINANSOWA URUCHOMIENIE

Możesz już złożyć wniosek w programie Tarcza Finansowa PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm można złożyć poprzez system bankowości internetowej naszego Banku. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl.

Tarcza Finansowa PFR

Polski Fundusz Rozwoju uruchamia Tarczę Finansową PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm będzie można składać poprzez system bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim. Składanie wniosków rozpocznie się w ciągu najbliższych dni. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.

Szanowni Państwo,

W trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników wprowadziliśmy zmiany w obsłudze klientów. Pomiędzy godz. 10:00 a 12:00 w placówkach naszego Banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65 roku życia. W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych Klientów.

Osoby poniżej 65 roku życia zapraszamy w pozostałych godzinach pracy naszych placówek. Prosimy również o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów.

DZIAŁANIA POMOCOWE DLA KLIENTÓW

W związku z epidemią koronawirusa Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim umożliwia swoim Klientom odroczenie spłaty rat kredytów na okres: 

- klient indywidualny - do 3 miesięcy,

- klient instytucjonalny - do 6 miesięcy.

Zwiększenie limitu kartowych operacji zbliżenowych

Szanowni Klienci,

Informujemy, że w związku z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa został zwiększony limit transakcji zbliżeniowych kartą, tj. nie wymagających podawania nr PIN, do kwoty 100 PLN.

Uwaga na wyłudzenia „na koronawirusa”

Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności. 

KOMUNIKAT

ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W GŁOGOWIE MAŁOPOLSKIM

 

Szanowni Państwo,

Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Oddziałach naszego Banku do niezbędnego minimum.

Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.

Mikrorachunek podatkowy

Szanowni Klienci,

Od 1 stycznia 2020 r. zmianie ulegnie sposób dokonywania płatności za należności podatkowe z tytułu PIT, CIT, VAT. Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer rachunku podatkowego (mikrorachunek podatkowy) w formatce przelewu podatkowego. Wynika to z ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (w tym ordynacji podatkowej).

Ministerstwo Finansów uruchomiło generator mikrorachunków podatkowych, dostępny pod adresem www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego/. Numer rachunku podatkowego można również uzyskać we właściwym urzędzie skarbowym.

Indywidualny numer rachunku podatkowego będzie składał się z 26 znaków i będzie zawierał numer PESEL (osoby fizyczne) lub NIP (podmioty niebędące osobą fizyczną ani urzędem skarbowym).


Więcej informacji na stronie www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy.

 

Uwaga: wpłaty dotyczące mandatów karnych należy dokonywać tak jak dotychczas, poprzez opcję "przelew podatkowy" (nr konta zaczyna się od cyfr 47), z wyjątkiem mandatów wystawionych przez Inspekcję Ruchu Drogowego, które należy regulować poprzez opcję "przelew zwykły" na podane do wpłaty konto.

 

Biała lista podatników VAT

Co to jest biała lista podatników VAT

1 września 2019 r. zaczął działać wykaz informacji o podatnikach VAT, który ma pomóc firmom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów. Wykaz zastąpił dotychczas funkcjonujące listy podatników: zarejestrowanych niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT.

Zmiany w bankowości elektronicznej

Szanowni Klienci

Informujemy, że w związku z wejściem w życie od dnia 14.09.2019 r. zapisów ustawy o usługach płatniczych dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 (tzw. PSD2), która nakłada na dostawców usług płatniczych, w tym na nasz Bank obowiązek silnego uwierzytelnienia użytkownika w systemach bankowości elektronicznej, zmianie ulegną zasady logowania oraz autoryzacji zleceń. Zmiany te będą dotyczyły zarówno systemów bankowości internetowej jak i transakcji kartowych.

Komunikat dla posiadaczy tokenów RSA

BARDZO WAŻNA INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ KORZYSTAJĄCYCH Z TOKENÓW RSA DO AUTORYZACJI TRANSAKCJI

Wniosek 500+ i 300+

Złóż wniosek o świzdczenie 500+ i dobry start za pośrednictwem naszej bankowości internetowej.

Uwaga na fałszywe strony udające pośredników szybkich płatności

Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.

PSD2

Co to jest PSD2?

PSD2 (ang. Payment Services Directive) to dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca usług płatniczych. W polskim prawie jej zasady zostały uregulowane w ramach nowelizacji ustawy o usługach płatniczych. Wprowadzenie dyrektywy wynika ze zmian technologicznych na rynku płatności oraz pojawiających się regularnie na rynku nowych usług płatniczych. Dyrektywa umożliwia pojawienie się na rynku nowych podmiotów (tzw. TPP), którzy za zgodą Klienta, będą mogli świadczyć dodatkowe usługi (AIS, PIS i CAF).

Podstawowy rachunek płatniczy

Zarząd Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim informuje, że od dnia 8 sierpnia 2018 r. do oferty Banku wprowadzony został Podstawowy rachunek płatniczy. Produkt dedykowany jest osobom, które nie posiadają żadnego rachunku płatniczego w innym banku.

Split Payment

Zapraszamy do zapoznania się z informacją na temat Mechanizmu Podzielonej Płatności (Split Payment):

Przepisy RODO - Ochrona danych osobowych

Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych procesów realizowanych przez Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim. Na bieżąco informujemy Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.

Informacja

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych

Filmy instruktażowe Systemu Bankowości Internetowej

Szanowni Państwo,

Przygotowaliśmy dla Państwa nowoczesną formę edukacji, która umożliwi Państwu zapoznanie się z zasadami obsługi i możliwościami bankowości internetowej Asseco CBP.

Zmiana w sposobie dystrybucji kart płatniczych

Szanowni Klienci,

Zapraszamy do zapoznania się z broszurą dotyczącą sposobu aktywacji kart płatniczych.

Informacja dla klientów Centrum Usług Internetowych

Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym.

Bank Spółdzielczy to nie SKOK

KZBS informuje w związku z obecną sytuacją w sektorze SKOK

Zamknij x
W ramach naszej strony stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, dzięki czemu dostosowuje się ona do Państwa indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Więcej informacji znajduje się w naszej Polityce cookies.