Szanowni Państwo,
W związku z planowanymi pracami technicznymi od dnia 05.10.2024, godz. 20:00 do dnia 06.10.2024, godz. 12:00
dostęp do usług bankowości elektronicznej będzie niemożliwy.
Za utrudnienia przepraszamy.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że od 1 października 2024 roku w bankowości elektronicznej naszego Banku jest dostępna możliwość złożenia wniosku o świadczenie z programu Aktywny Rodzic. Program zastąpi dwa dotychczasowe programy rządowe „Dofinansowanie w żłobku” oraz „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy”.
Mamy dla Państwa świetną wiadomość! Teraz mogą Państwo jeszcze sprawniej korzystać ze swojej karty używając jej do płatności on-line. Wszystkie transakcje na kwoty, które mieszczą się w limitach (tabela poniżej) mogą Państwo realizować bez potwierdzania kodem PIN i hasłem SMS.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zanim cokolwiek zrobisz skontaktuj się z kimś bliskim lub zaufanym.
W dniu 1 czerwca 2024 roku weszły w życie zmiany przepisów prawa, które mają na celu ograniczenie skutków kradzieży tożsamości. Zmiany te nakładają m.in. na banki obowiązek weryfikacji numeru PESEL konsumenta w Rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.
Zapraszamy do zapoznania się z kampanią informacyjną Komisji Nadzoru Finansowego, odnośnie cyberoszustw inwestycyjnych.
Szanowni Państwo,
Informujemy o planowanych terminach Zebrań Grup Członkowskich w 2024 r.
Harmonogram zebrań przedstawia się następująco:
Szanowni Państwo,
informujemy, że w dniu 13 maja 2024 r. odbędą się darmowe szkolenia w zakresie cyberbezpieczeństwa organizowane przez Komisję Nadzoru Finansowego w ramach programu CEDUR (Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku) dla uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nauczycieli oraz rodziców i opiekunów.
Serdecznie zapraszamy.
1. Webinarium CEDUR: "Cyberprzestępcy w świecie finansów".
Dla kogo: dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych i nauczycieli
Data: 13 maja 2024 roku (10:00-11:05).
Zgłoszenia: online
Więcej informacji
2. Webinarium CEDUR: "Bezpieczny telefon – jak chronić się przed cyberprzestępcami".
Dla kogo: dla uczniów szkół ponadpodstawowych i nauczycieli
Data: 13 maja 2024 roku (12:00-13:05).
Zgłoszenia: online
Więcej informacji
Szanowni Państwo,
informujemy, że od czwartku 9 maja od godziny 20:00 do piątku 10 maja do godziny 01:30 mogą wystąpić chwilowe niedostępności Profilu Zaufanego.
Za utrudnienia przepraszamy.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w dniu 2 maja 2024 r. (Czwartek) Centrala oraz Oddziały Banku będą czynne
do godziny 14:00.
Filia Banku w Głogowie Małopolskim
Punkt Kasowy w Rzeszowie
Punkt Kasowy w Husowie
będą nieczynne.
serdecznie zapraszamy na webinarium CEDUR UKNF: „Na co uważać i jak nie dać się okraść w Internecie – bankowość elektroniczna dla seniorów. I edycja”.
Wybierasz się w podróż zagraniczną?
Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 01.06.2024 r. wejdzie w życie nowy Regulamin otwierania i prowadzenia rachunków bankowych dla osób fizycznych w Banku Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim oraz nowy Regulamin kart debetowych w Banku Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim.
Zmiany dotyczą wprowadzenia zapisów w zakresie ostatnich zmian wynikających z przepisów prawa (ustawa o kradzieży tożsamości - PESEL), wypowiadanie umowy rachunku z powodu AML oraz zmiany porządkowe wynikające z ujednolicenia stosowanej terminologii i procesów.
Przypominamy, że Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości wprowadza od dnia 01.06.2024 r. zmianę ustawy Prawo bankowe z zakresie wprowadzenia art. 105d, który określa maksymalną kwotę wypłaty lub sumę wypłat w danym dniu z rachunku bankowego do maksymalnej wysokości trzykrotności minimalnego wynagrodzenia za pracę dla klientów, którzy dokonali zastrzeżenia numeru PESEL.
W przypadku zastrzeżenia numeru PESEL bank wstrzymuje wypłatę gotówkową na 12 godzin od momentu złożenia przez posiadacza rachunku bankowego dyspozycji wypłaty gotówkowej, pomimo cofnięcia w tym czasie zastrzeżenia numeru PESEL w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL.
UWAGA !
Przestępcy dzwonią do klientów banków i podają się za pracowników banku. Informują o rzekomym podejrzanym przelewie lub włamaniu na konto. Następnie proszą o podanie danych osobowych, kodów BLIK lub loginów i haseł do bankowości internetowej. Pod pretekstem “zabezpieczenia środków” mogą również nakłaniać do przelewu pieniędzy na “bezpieczne konto”.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 lutego 2024 r. zmianie ulega Tabela oprocentowania produktów bankowych Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim. Zmiany dotyczą obniżenia wysokości oprocentowania produktów bankowych w związku z obniżką podstawowych stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego (dalej: NBP).
POL-Konto Junior to rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy przeznaczony dla dzieci i młodzieży w wieku od 13 do 18 roku życia.
Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim uruchomił dla Państwa nową usługę „Cele oszczędnościowe” dostępną w bankowości internetowej oraz w aplikacji BSGo.
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że w dniu 17.08.2023 po godzinie 16:00 planowane jest udostępnienie nowej wersji aplikacji mobilnej BSGo w sklepach Google Play, App Store oraz AppGallery
Zmiany obejmują wymianę ekranów logowania i parowania w aplikacji mobilnej.
Szczegółowy opis zmian znajduje się w załączonych materiałach informacyjnych.
Zmiany w uwierzytelnianiu transakcji internetowych wykonywanych kartami płatniczymi
Szanowni Państwo,
Informujemy o planowanych terminach Zebrań Grup Członkowskich w 2023 r.
Harmonogram zebrań przedstawia się następująco:
Płać kartą Mastercard® i odbierz 300 zł na zakupy w RTV Euro AGD
Po otrzymaniu karty aktywują ją jak najszybciej i w ciągu 3 dni zaloguj się do programu Bezcenne® Chwile.
Płać swoją nową kartą Mastercard® za min. 100 zł w ciągu 30 dni – otrzymasz e-voucher o wartości 100 zł.
Powtórz to w kolejnych 3 miesiącach i odbierz nawet trzy e-vouchery o wartości 100 zł każdy.
Więcej informacji na temat promocji na stronie: https://mojbank.pl/konto
W Polsce trwają prace nad nowym wskaźnikiem referencyjnym stopy procentowej. Wskaźnik ten stosowany jest przy ustalaniu oprocentowania kredytów, a także przy podawaniu kosztów produktów leasingowych, faktoringowych, inwestycyjnych czy ubezpieczeniowych. Oto co już dziś warto wiedzieć na temat nowego wskaźnika o nazwie WIRON.
Zanim wyjaśnimy Ci, na jakim etapie są prace i dlaczego zostały podjęte, przypominamy: na obecnym etapie nie musisz podejmować żadnych działań. Twoje umowy kredytowe z naszym bankiem pozostają bez zmian i są w pełni wiążące.
Najważniejsze, co musisz wiedzieć o WIRON:
Kto pracuje nad zmianą wskaźników referencyjnych?
Na wniosek uczestników rynku Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) powołał Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR). W jej skład wchodzą m.in. przedstawiciele:
Z czego wynika zastąpienie wskaźnika WIBOR wskaźnikiem WIRON?
Zmiana wskaźnika referencyjnego jest częścią szerzej zachodzących zmian na rynkach finansowych, nie tylko w Polsce, ale również w Unii Europejskiej i USA. W ostatnich latach widać trend opierania wskaźników o depozyty jednodniowe, tzw. overnight. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Szczegółowy opis wskaźnika znajduje się na stronie: https://gpwbenchmark.pl/opisy_indeksow
Jak wygląda harmonogram zmian?
Najczęściej zadawane pytania
WIBOR to skrót od Warsaw Interbank Offered Rate. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to cena (czyli oprocentowanie), po jakiej banki udzielają sobie wzajemnie pożyczek na tzw. rynku międzybankowym. W praktyce odbywa się to w postaci tzw. kwotowań wiążących: bank zobowiązuje się do zawarcia transakcji po podanej cenie.
Sytuacja na rynku jest dynamiczna, dlatego wskaźnik WIBOR jest ustalany codziennie. Proces ten jest stale monitorowany, nadzorowany, kontrolowany, poddawany wewnętrznym i zewnętrznym audytom. Administratorem wskaźnika WIBOR jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych: https://gpwbenchmark.pl/.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego w komunikacie z 6 grudnia 2022 r. potwierdził, że opracowywanie wskaźnika referencyjnego stopy procentowej WIBOR, stosowanego w Polsce przez banki i inne podmioty nadzorowane, odbywa się zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Parlamentu i Rady (UE) nr 2016/1011.
Koszt kredytów, zarówno tych hipotecznych, gotówkowych, jak i tych dla przedsiębiorstw, zależy w największym stopniu od stóp procentowych Narodowego Banku Polskiego. Kiedy rosną stopy procentowe, rosną również koszty kredytów. W ostatnim roku stopy procentowe były podnoszone wielokrotnie, ponieważ jest to główna metoda walki z inflacją.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, nie zaś zmiana kosztów kredytów. Dodatkowo przy przejściu ze stawki WIBOR na WIRON w aktualnych umowach kredytowych zastosowany zostanie specjalny mechanizm kompensacyjny, którego wysokość poda w rozporządzeniu Ministerstwo Finansów. Do zmian tych dojdzie w 2025 roku, a szczegóły są dopracowywane przez Narodową Grupę Roboczą ds. reformy wskaźników referencyjnych (NGR).
Nie. Nie musisz podejmować żadnych działań. Wszystkie Twoje umowy z Bankiem Spółdzielczym w Głogowie Małopolskim pozostają w mocy. Aktualnie WIRON nie ma wpływu na koszty Twojego kredytu.
Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim przygotowuje się obecnie w zakresie systemów informatycznych, procedur wewnętrznych oraz wzorów umów do oferowania klientom wszystkich typów produktów finansowych stosujących wskaźnik WIRON. O wszystkim będziemy informować na bieżąco.
Reforma wskaźnika referencyjnego jest spowodowana zmianami na rynkach finansowych. Jej celem jest dostosowanie rynku polskiego do trendów międzynarodowych, które przynoszą dominację wskaźników opartych o depozyty jednodniowe. Zmiany wskaźników referencyjnych miały już miejsce w przypadku euro, dolara, funta brytyjskiego czy franka szwajcarskiego.
WIRON – Warsaw Interest Rate Overnight – to wskaźnik referencyjny oparty właśnie o depozyty jednodniowe w bankach od instytucji finansowych i dużych przedsiębiorstw.
Każdy wskaźnik referencyjny, zarówno WIBOR jak i WIRON, musi być zgodny z Rozporządzeniem BMR. Jest to dokument przyjęty w 2018 roku przez Parlament Europejski i Radę UE, określa zasady opracowywania wskaźników referencyjnych, a także ramy działania administratorów stawek referencyjnych, podmiotów dostarczających dane oraz podmiotów wykorzystujących stawki w produktach finansowych (czyli m.in. banków).
Administratorem wskaźników referencyjnych w Polsce jest GPW Benchmark, spółka zależna Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, kontrolowana przez KNF.
Proces wyznaczania WIBOR i WIRON w pełni podlega kontroli KNF.
Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim informuje, że z dniem 01 grudnia 2022r. wzrasta oprocentowanie terminowych lokat oszczędnościowych znajdujących się w ofercie Banku. Tabela oprocentowania produktów bankowych jest dostępna w placówkach Banku i na stronie internetowej Banku.
Lokaty oszczędnościowe to bezpieczny sposób lokowania nadwyżek finansowych. Bogaty wybór sposobu oraz okresów lokowania i wysokie oprocentowanie sprawiają, iż lokaty oszczędnościowe są atrakcyjną formą pomnażania oszczędności.
Szczególną uwagę zwracamy na wysokie oprocentowanie lokat promocyjnych 3 miesięcznych zakładanych w bankowości internetowej na nowe środki dla posiadaczy rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych. Wysokość oprocentowania tych lokat wynosić będzie 6,5 % w stosunku rocznym od dnia 01.12.2022r.
Jednocześnie przypominamy, że środki na rachunkach lokat terminowych objęte są gwarancjami określonymi w Ustawie o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym.
Informujemy, że w dniu 12.10.2022 w godzinach wieczornych udostępniona zostanie nowa wersja bankowości internetowej dla klientów detalicznych
Nowa wersja umożliwia:
- łatwiejszą nawigację po systemie oraz szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji
- odświeżoną listę rachunków oraz historii transakcji do której dostęp będzie z poziomu pulpitu oraz bocznego menu
- ułatwiony szybki dostęp do szybkiej realizacji przelewów, planowania płatności oraz zarządzania nimi
Co nowego w bankowośći internetowej
Nowości w bankowości internetowej dedykowanej mikrofirmom
Poznaj nową odsłonę bankowości
Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym (13.05.2022) uruchomiona została usługa "Przelew na telefon BLIK".
Usługę aktywować mogą klienci Bankowości Internetowej CUI korzystający z aplikacji BSGo.
Zasady korzystania z BLIKa: https://bsglogowmlp.pl/blik2.html
Tam znajduje się także Regulamin korzystania z BLIK oraz Instrukcja obsługi aplikacji BSGo
BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.
Na czym polega oszustwo na BLIK?
Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.
Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:
• Pilna pożyczka – przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.
• Zgubienie lub kradzież portfela – przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.
• Pracownik banku – z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z bankomatu.
• Zakup na OLX – ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i po chwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty.
Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:
• Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie).
• Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.
• Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi.
• Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów – niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.
• Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.
• Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.
• Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) – dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.
Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
• Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.
• Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.
• Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.
Płatności BLIKIem są bezpieczne
Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy. Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.
W związku z działaniami wojennymi na Ukrainie prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami.
Dbaj o bezpieczeństwo swoich pieniędzy
Zapewniamy, że pieniądze, które są na kontach w naszym banku są bezpieczne. Sytuacja jest na bieżąco monitorowana przez sztaby koordynujące cyberbezpieczeństwo oraz ciągłość pracy naszego banku.
Uważaj na oszustów
Miejmy świadomość, że obecna sytuacja geopolityczna to czas zwiększonej aktywności cyberoszustów. Pamiętaj, żeby zachować czujność i stosować się do zasad bezpieczeństwa, zarówno podczas korzystania z bankowości elektronicznej, jak i wykonywania zakupów w Internecie.
Wypłaty gotówki
Apelujemy o racjonalne zachowanie. Pracownicy banku, a szczególnie służby odpowiedzialne za cyberbezpieczeństwo, na bieżąco monitorują sytuację. Twoje pieniądze są w naszym banku bezpieczne i cały czas możesz płacić bezgotówkowo, np. za pomocą karty. Zaopatrzenie naszych oddziałów
i bankomatów w gotówkę na bieżąco koordynujemy z Narodowym Bankiem Polskim. Realizujemy wszystkie procedury obowiązujące w ramach Zrzeszenia BPS.
Zapraszamy do zapoznania się z komunikatem Narodowego Banku Polskiego w sprawie dostępności gotówki:
https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosci_2022/25022022.html
Szanowni Państwo,
Poniżej przekazujemy artykuł o zasadach bezpieczeństwa w Internecie pt. Jak dbać o bezpieczeństwo swoich pieniędzy.
Prosimy o zapoznanie się z poniższym materiałem.
Rusza proces rozliczenia i umorzenia subwencji dla mikrofirm w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0
Polski Fundusz Rozwoju (PFR) rozpoczyna proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji dla mikrofirm w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.
Szanowni Klienci,
Zarząd Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim informuje
o likwidacji Punktu Kasowego w Trzcianie z dniem 13.01.2022r.
Zapraszamy do korzystania z naszych usług w pozostałych placówkach.
Za utrudnienia przepraszamy.
Rozpoczyna się proces rozliczenia i zwolnienia z obowiązku zwrotu subwencji subwencji dla Przedsiębiorstw z sektora Mikro i MŚP w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0. Firmy, które spełnią określone wymagania mogą liczyć na 100% umorzenia.
Uwaga na fałszywe telefony z numerów podszywających się pod numery Banku
Informujemy o kolejnym sposobie działania oszustów podszywających się pod pracownika Banku. W takim przypadku numer telefonu, z którego dzwoni oszust, wyświetla się Klientowi jakby rzeczywiście pochodził z Banku. Oszuści wykorzystują słabe strony sieci GSM, które pozwalają im podszywać się pod dowolny numer telefonu - w tym numery Banku. Nie jest to związane z jakimkolwiek przełamaniem bankowych systemów bezpieczeństwa.
W dniu 23.07.2021 usługa mojeID została udostępniona dla Klientów Banku korzystających z bankowości internetowej.
Jest to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną. Dzięki mojeID nie trzeba udawać się np. do urzędu, ubezpieczyciela, dostawcy energii, placówki medycznej czy firmy telekomunikacyjnej, by sfinalizować umowę lub podpisać dokumenty. Usługa mojeID działa podobnie jak ProfilZaufany, z tą różnicą, że potwierdzenie tożsamości w mojeID można wykorzystać także w kontaktach z podmiotami komercyjnymi.
Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.
Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.
W związku z tym, iż po 29 kwietnia 2021 r. rozpocznie się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 Polski Fundusz Rozwoju w dniu 13 kwietnia 2021 r. dokonał zmiany obecnie obowiązującej treści Regulaminu ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm”. Niniejsza zmiana Regulaminu wchodzi w życie w dniu 28 kwietnia 2021 r.
TARCZA FINANSOWA POLSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU
Informacja dotycząca szkoleń PFR z procesu umorzeń w ramach Tarczy Finansowej 1.0.
Celem stosowania jednolitych zasad dot. moratoriów pozaustawowych dla sektora bankowego, z uwzględnieniem specyfiki funkcjonowania sektora bankowości spółdzielczej Związek Banków Polskich oraz Krajowy Związek Banków Spółdzielczych wypracowały rozwiązania w zakresie ich stosowania dla mikro, małych średnich, dużych przedsiębiorców, podmiotów prowadzących działalność rolniczą oraz działalność agroturystyczną.
Tarcza Finansowa PFR 2.0
Jeżeli prowadzisz mikro, małą lub średnią firmę to możesz złożyć wniosek o bezzwrotną subwencję w ramach Programu Tarcza Finansowa PFR 2.0 w systemie bankowości elektronicznej naszego Banku. To kolejny, po Tarczy Finansowej 1.0., Program wdrażany przez Polski Fundusz Rozwoju, którego zadaniem jest wsparcie firm będących w trudnej sytuacji finansowej w związku z epidemią koronawirusa. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza .
Szanowni Państwo,
Uprzejmie informujemy, że Zespół Google Pay ogłosił w Polsce zmianę sposób autoryzacji transakcji powyżej limitu 100 złotych – z dotychczasowego obowiązkowego podania kodu PIN na weryfikację tożsamości posiadacza karty na telefonie. Zmiana ma na celu m.in. ograniczenie rozprzestrzeniania się koronawirusa (poprzez brak konieczności dotykania klawiatury terminala płatniczego).
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do uczestnictwa w loterii Visa. Wystarczy płacić za zakupy (również te internetowe) kartami Visa. Płatności można dokonywać także telefonem.
Wszystkich naszych Klientów, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa zapraszamy do odwiedzenia serwisu internetowego Grupy BPS zawierającego informacje o działaniach pomocowych. W jednym miejscu znajdą Państwo materiały informacyjne dotyczące wsparcia dla Klientów indywidualnych i firm oferowanego przez Banki Spółdzielcze z Grupy BPS oraz instytucje państwowe. Strona zwiera m.in. obszerne informacje na temat Tarczy Finansowej PFR, w tym Kalkulator, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą wyliczyć przewidywaną wysokość subwencji PFR.
Serwis dostępny jest pod adresem: www.grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow
Na stronie znajdą Państwo:
Serwis jest na bieżąco aktualizowany i uzupełniany. Wierzymy, że będzie dla Państwa ułatwieniem w wyszukiwaniu informacji o działaniach pomocowych.
Szanowni Przedsiębiorcy,
W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.
Możesz już złożyć wniosek w programie Tarcza Finansowa PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm można złożyć poprzez system bankowości internetowej naszego Banku. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl.
Tarcza Finansowa PFR
Polski Fundusz Rozwoju uruchamia Tarczę Finansową PFR. To program pomocowy dla mikro, małych i średnich oraz dużych firm, których sytuacja finansowa pogorszyła się w związku z epidemią koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm będzie można składać poprzez system bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim. Składanie wniosków rozpocznie się w ciągu najbliższych dni. W przypadku dużych firm wnioski o finansowanie można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.
Szanowni Państwo,
W trosce o zdrowie Państwa i naszych Pracowników wprowadziliśmy zmiany w obsłudze klientów. Pomiędzy godz. 10:00 a 12:00 w placówkach naszego Banku obsługujemy tylko osoby powyżej 65 roku życia. W tym czasie nie będziemy obsługiwać pozostałych Klientów.
Osoby poniżej 65 roku życia zapraszamy w pozostałych godzinach pracy naszych placówek. Prosimy również o zachowanie bezpiecznej odległości 2 metrów od pozostałych Klientów.
W związku z epidemią koronawirusa Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim umożliwia swoim Klientom odroczenie spłaty rat kredytów na okres:
- klient indywidualny - do 3 miesięcy,
- klient instytucjonalny - do 6 miesięcy.
Szanowni Klienci,
Informujemy, że w związku z rozprzestrzenianiem się epidemii koronawirusa został zwiększony limit transakcji zbliżeniowych kartą, tj. nie wymagających podawania nr PIN, do kwoty 100 PLN.
Obecnie obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego wykorzystują oszuści. To dla nich okazja do wyłudzenia loginów i haseł do bankowości za pomocą fałszywych stron płatności.
KOMUNIKAT
ZARZĄDU BANKU SPÓŁDZIELCZEGO W GŁOGOWIE MAŁOPOLSKIM
Szanowni Państwo,
Mając na uwadze zdrowie i bezpieczeństwo naszych Klientów oraz Pracowników, zwracamy się z prośbą do Państwa o ograniczanie wizyt w Oddziałach naszego Banku do niezbędnego minimum.
Nasza prośba podyktowana jest troską o zdrowie nas wszystkich, w kontekście rozprzestrzeniania się w Polsce koronawirusa i co z tego wynika, koniecznością ograniczenia przebywania w miejscach publicznych i większych skupiskach ludzkich.
Szanowni Klienci,
Od 1 stycznia 2020 r. zmianie ulegnie sposób dokonywania płatności za należności podatkowe z tytułu PIT, CIT, VAT. Wpłat należy dokonywać na indywidualny numer rachunku podatkowego (mikrorachunek podatkowy) w formatce przelewu podatkowego. Wynika to z ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (w tym ordynacji podatkowej).
Ministerstwo Finansów uruchomiło generator mikrorachunków podatkowych, dostępny pod adresem www.podatki.gov.pl/generator-mikrorachunku-podatkowego/. Numer rachunku podatkowego można również uzyskać we właściwym urzędzie skarbowym.
Indywidualny numer rachunku podatkowego będzie składał się z 26 znaków i będzie zawierał numer PESEL (osoby fizyczne) lub NIP (podmioty niebędące osobą fizyczną ani urzędem skarbowym).
Więcej informacji na stronie www.podatki.gov.pl/mikrorachunek-podatkowy.
Uwaga: wpłaty dotyczące mandatów karnych należy dokonywać tak jak dotychczas, poprzez opcję "przelew podatkowy" (nr konta zaczyna się od cyfr 47), z wyjątkiem mandatów wystawionych przez Inspekcję Ruchu Drogowego, które należy regulować poprzez opcję "przelew zwykły" na podane do wpłaty konto.
Co to jest biała lista podatników VAT
1 września 2019 r. zaczął działać wykaz informacji o podatnikach VAT, który ma pomóc firmom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów. Wykaz zastąpił dotychczas funkcjonujące listy podatników: zarejestrowanych niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT.
Szanowni Klienci
Informujemy, że w związku z wejściem w życie od dnia 14.09.2019 r. zapisów ustawy o usługach płatniczych dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 (tzw. PSD2), która nakłada na dostawców usług płatniczych, w tym na nasz Bank obowiązek silnego uwierzytelnienia użytkownika w systemach bankowości elektronicznej, zmianie ulegną zasady logowania oraz autoryzacji zleceń. Zmiany te będą dotyczyły zarówno systemów bankowości internetowej jak i transakcji kartowych.
BARDZO WAŻNA INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ KORZYSTAJĄCYCH Z TOKENÓW RSA DO AUTORYZACJI TRANSAKCJI
Złóż wniosek o świzdczenie 500+ i dobry start za pośrednictwem naszej bankowości internetowej.
Ostrzegamy przed fałszywymi stronami udającymi pośredników szybkich płatności. Na atak narażeni są użytkownicy bankowości internetowej i mobilnej robiący zakupy przez internet.
Co to jest PSD2?
PSD2 (ang. Payment Services Directive) to dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca usług płatniczych. W polskim prawie jej zasady zostały uregulowane w ramach nowelizacji ustawy o usługach płatniczych. Wprowadzenie dyrektywy wynika ze zmian technologicznych na rynku płatności oraz pojawiających się regularnie na rynku nowych usług płatniczych. Dyrektywa umożliwia pojawienie się na rynku nowych podmiotów (tzw. TPP), którzy za zgodą Klienta, będą mogli świadczyć dodatkowe usługi (AIS, PIS i CAF).
Zarząd Banku Spółdzielczego w Głogowie Małopolskim informuje, że od dnia 8 sierpnia 2018 r. do oferty Banku wprowadzony został Podstawowy rachunek płatniczy. Produkt dedykowany jest osobom, które nie posiadają żadnego rachunku płatniczego w innym banku.
Zapraszamy do zapoznania się z informacją na temat Mechanizmu Podzielonej Płatności (Split Payment):
Ochrona danych osobowych jest jednym z najważniejszych procesów realizowanych przez Bank Spółdzielczy w Głogowie Małopolskim. Na bieżąco informujemy Państwa o ważnych zmianach w przepisach prawa, w tym o prawach osób, których dane dotyczą. Parlament Europejski opublikował w 2016 roku Rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych, zwane RODO. Będzie ono miało zastosowanie w Unii Europejskiej od 25 maja 2018 roku.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/847 z dnia 20 maja 2015 w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych
Szanowni Państwo,
Przygotowaliśmy dla Państwa nowoczesną formę edukacji, która umożliwi Państwu zapoznanie się z zasadami obsługi i możliwościami bankowości internetowej Asseco CBP.
Szanowni Klienci,
Zapraszamy do zapoznania się z broszurą dotyczącą sposobu aktywacji kart płatniczych.
Uwaga na złośliwe oprogramowanie GozNym.
KZBS informuje w związku z obecną sytuacją w sektorze SKOK